Ako zvýšime návštevu firemného weblogu (Časť tretia)
Prof. PhDr. Soňa Makulová, PhD. 1. jún 2012 v kategórii Marketing sociálnych médií
Úvod
V predchádzajúcich dvoch číslach elektronického spravodaja sme sa v článku Ako zvýšime návštevu firemného weblogu (časť prvá a časť druhá) sme sa zaoberali marketingovou stratégiou na zvýšenie návštevnosti firemného weblogu. Vychádzali sme predovšetkým z blogu odborníka na SEO optimalizáciu Randa Fishkina a jeho článku 21 Tactics to Increase Blog Traffic.
V dnešnom článku si ukážeme ešte niekoľko ďalších osvedčených spôsobov, ktoré pomôžu zvýšiť návštevnosť firemného weblogu.
Pri písaní blogov by sme nemali zabúdať na vhodný výber kľúčových slov
Už v článku Získajte vyššiu pozíciu vo vyhľadávačoch vhodným výberom kľúčových slov sme poukázali na to, že pri určovaní kľúčových slov na stránke by sme sa mali snažiť používať slová, ktoré napíšu používatelia internetu, keď hľadajú informácie. Pri výbere kľúčových slov nezabúdame na viacslovné výrazy (nerezové krby, záhradné krby), varianty bez diakritiky, synonymné výrazy (krby, kozuby), hovorové výrazy, skratky, preklepy a pod.
Pri výbere kľúčových slov postupujeme od všeobecnejších kľúčových slov ku konkrétnejším. V prvom rade si treba premyslieť a zistiť, aké kľúčové slová by mohli používatelia vyhľadávať v súvislosti s našou stránkou a treba si vytvoriť ich zoznam vrátane synonymných termínov. Kľúčové slová treba vhodne zapracovať do obsahu a vytvoriť na ne linky.
Najdôležitejšie kľúčové slová treba použiť v záhlaví a na vrchu stránky, v prvom paragrafe či odseku textu. Pri hľadaní kľúčových slov nám môžu pomôcť samotní používatelia, pozrieme si konkurenčné stránky, využívame metódu brainstormingu, analyzujeme transakčné logy a taktiež môžeme použiť rôzne nástroje na internete. K najznámejším patria AdWords Keyword Tool, ale aj systém ETARGET, Wordtracker a mnohé ďalšie.
Obr. Systém Google Adwords predstavuje vhodný nástroj na voľbu kľúčových slov
Nezabúdajte na vhodný grafický dizajn
Grafický dizajn webových sídiel patrí k dôležitým pilierom informačnej architektúry a tiež patrí medzi najdôležitejšie faktory pôsobiace na návštevníka stránky. V podstate vytvára prvý dojem, ktorému z psychologického hľadiska často patrí viac než 50 % úspešnosti. Aj podľa výsledkov výskumov, používatelia viac dôverujú stránkam, ktoré majú atraktívny dizajn zohľadňujúci najnovšie trendy a odporúčania W3C a informačných architektov.
Pre inšpiráciu odporúčame článok od Swena Lennartza 45 More Excellent Blog Designs.
Pridajte do vášho blogu RSS kanál
Technológia RSS umožňuje používateľom internetu prihlásiť sa k odberu noviniek z webu. Záujemcovia o sledovanie Vášho blogu automaticky dostávajú upozornenie o nových príspevkoch bez toho, aby museli blog navštíviť. Keď je vo Vašom blogu táto funkcia nainštalovaná, stačí, ak čitateľ klikne na ikonu a RSS čítačka ho bude automaticky informovať.
Obr. Známy odborník na SEO optimalizáciu Rand Fishkin má na svojom blogu nainštalovaný RSS kanál
Záver
V dnešnom článku upozornili na ďalšie spôsoby, ktoré pomôžu zvýšiť návštevnosť firemného blogu. Ide predovšetkým o vhodný výber kľúčových slov, výber vhodnej grafiky a nainštalovanie RSS kanála. Mnohé ďalšie užitočné rady nájdeme už v spomínanom článku Randa Fishkina 21 Tactics to Increase Blog Traffic.
Literatúra
a) CLAY, Bruce. 2012. SEO Factors & Trends January 2012. In Bruce Clay, Inc. [online], [cit. 2012-05-11]. Dostupné na internete: http://www.bruceclay.com/au/bruceclay-aus-seo-factors-trends-2012.pdf
b) JANOUCH, Viktor. 2010. Internetový marketing. Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno : Computer Press, a.s., 2011. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7
c) Fishkin, Rand, (2012). 21 Tactics to Increase Blog Traffic. In: SEOMOZ.org. The Web´s best SEO resources. 17th January 2012. [cit. 2012-05-18].
d) Fishkin, Rand, (2011). Recommendations for Blog Commenting as a Marketing Strategy. In: SEOMOZ.org. The Web´s best SEO resources. 25th January 2011. [cit. 2012-04-18]. Dostupné na internete: http://www.seomoz.org/blog/recommendations-blog-commenting-marketing-strategy
e) Makulová, Soňa, Hrčková, Andrea. 2011. Optimalizácia webových stránok pre vyhľadávacie nástroje |online|. Bratislava: Elet, 2011. 150 s. ISBN 978 – 80 – 88812 – 22- 7. Dostupné na internete: www.elet.sk/seo/makulova-hrckova.pdf